Fotoshoot CollectivWarehouse - Bold sourcing & licensing
21735
post-template-default,single,single-post,postid-21735,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-4.2,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
 

Fotoshoot CollectivWarehouse

Fotoshoot CollectivWarehouse

CollectivWarehouse is opgericht in 2018 door Suzanne Weerkamp. Het doel van CollectivWarehouse is design cadeauverpakkingen toegankelijk maken voor iedereen. Of je nu een winkel hebt, of zelf thuis mooie cadeaus in wilt pakken. CollectivWarehouse is een nieuw soort online groothandel en gelooft er in dat vele kleine afnemers samen voor een groot collectief kunnen zorgen, dus vandaar de naam Collectiv. Door samen in te kopen sta je sterker, namelijk hoe hoger de oplage hoe lager de prijs is. En door continue nieuwe collecties aan te bieden kun je er altijd iets nieuws vinden.

Zelf ben ik dol op cadeauverpakkingen. Ik kan echt helemaal los gaan bij het inpakken van een cadeautje, uitpakken wordt er dan niet altijd makkelijker op door alle maskingtape en lintjes, maar het ziet er zo leuk uit. Dus toen CollectivWarehouse op zoek was naar een fotograaf heb ik mij uiteraard gelijk aangemeld. Nu ben ik geen professionele fotograaf, maar ik ben wel een hele enthousiaste amateur fotograaf, ik hou van food fotografie, flatlays (of topshots) en travel fotografie. En voor deze opdracht kan ik mijn passie voor flatlay fotografie en het inpakken perfect combineren.

Moodboards

Hoe zijn we te werk gegaan? Als eerste heb ik de moodboards ontvangen waar de designer en fabrikant mee aan de slag zijn gegaan om de collectie te ontwikkelen. Dit ter inspiratie en het geeft gelijk een goed idee van de stijl waar CollectivWarehouse naar toe wil. Voor mij goed om te weten zodat ik mijn fotografie erop kan afstemmen.

Inspiratie

Voordat ik ga fotograferen maak ik altijd een moodboard aan op pinterest om inspiratie op te pinnen en verschillende opstellingen. Dit kan ik dan als het nodig is bespreken met de klant, maar met name ook voor mezelf als ik even inspiratie nodig heb.

Veel mensen denken dat je na het fotograferen klaar bent, maar je bent meestal net zo veel tijd kwijt aan het selecteren en bewerken van de foto’s.

Sample shoot

Voordat de productie start maakt de producent meestal sample sheet. Die worden gebruikt om de collectie qua kleur en materiaal te testen, maar daarmee kan ik ook gelijk een sample shoot doen om te kijken wat werkt en wat niet werkt, en hoe ik eea het kan beste fotograferen. Het geeft ook een goed idee wat voor materialen en prints ik allemaal kan verwachten.

Final shoot

Op de dag van de shoot zijn we met zijn tweeën aan de slag gegaan. Suzanne had eea al goed voorbereid en alle combinaties en pakketten die ze gaan verkopen verzameld. Als eerste moet de licht opstelling gemaakt en getest worden, camera zet ik het liefst op statief, want een hele dag flatlays fotograferen uit de hand is echt funest voor je rug. Als het licht en de instelling goed staan kunnen we op basis van de combinaties die zijn voorbereid de achtergrond kiezen, kadootjes inpakken, versieren en de flatlay afstylen met leuke props als bijv. een schaartje.

Foto’s bewerken

Veel mensen denken dat je na het fotograferen klaar bent, maar je ben meestal net zo veel tijd  kwijt aan het selecteren en bewerken van de foto’s. De juiste foto uitzoeken, soms iets bijsnijden of rechtzetten, de witbalans en kleur nog een beetje bijstellen indien nodig en dan op het juiste formaat exporteren.

Resultaat

De foto’s worden daarna door de designer verwerkt op de website, social media en drukwerk. Zo leuk om je foto’s in al die verschillende media terug te zien. Super wat ze er van gemaakt hebben, blij dat ik hier een stukje aan heb mogen meehelpen! Zo leuk om te doen, kom maar op met de volgende fotografie opdracht!

 

Ben je ook benieuwd hoe het is geworden, binnenkort gaat de website live! Dus hou het in de gaten op www.collectivwarehouse.nl